sâmbătă, 15 septembrie 2007

timpul zburator si ...cartea

De cateva minute am citit un blog al unei bloggeritze sau blogger nu stiu exact ce era .... in fine blogger pasionat de carti.
Stateam si ma gandeam, acum cateva zile cand colindasem la rand librariile ca de ceva vreme n-am mai pus mana pe o carte, dar desi avusesem intentia, timpul nu imi permitea. Cum rasfoiam cartile prin librarii am simtit din nou mirosul acela de hartie proaspata, acea senzatie pe care ti-o da cartea, sau ziarul care poate daca ai timp sa il citesti dimineata cu cafeaua, e o senzatie placuta...
M-am gandit ce fac cu timpul meu efectiv, dupa orele de munca....... Pentru ca o data ce termini cu serviciul poate simti nevoia de o relaxare, sa iesi la o bere dupa program sa poate sa faci ceva "recreativ" - cer scuze daca cuvantul nu exista in dictionar, dar sunt sigur ca se intelege...; sa vezi un film, sa citesti o carte.
O carte necesita poate o implicare mai indelungata, o rupere din timpul liber, mult mai mare, dar si placerea e pe masura. Bineinteles asta depinde si de carte.
Un film desi poate ecranizat dupa o carte, desi introduce intr-un timp mult mai scurt informatia in creier, totusi nu se compara cu cartea, dupa care a fost facut........
In fine am cumparat o carte a lui Mario Vargas Llosa, un scriitor care a avut o viata destul de ciudata, acesta casatorindu-se cu o matusa si dupa aceea cu o verisoara, dar asta nu prezinta importanta pe langa calitatile si experienta de viata personala a autorului, care predase si ca profesor, fusese jurnalist predand la diverse universitati din lume (in special Europa si America).....ajungand un mare scriitor, mai ales prin opera sa Orasul si cainii carte care l-a consacrat ca scriitor, chiar la nivel international, dupa care cartea a fost chiar ecranizata.
In fine cartea care am cumparat-o si se afla pe raft, se numeste Casa Verde si astept sa o citesc....chiar daca timpul nu imi permite. Dar pe viitor tot imi voi face o fereastra ...sau poate doua sa ma mai ocup si de carti in general, chiar daca se spune ca pe viitor aceste e-bookuri vor lua locul cartilor, intr-un ritm foarte accelerat , aceasta considerandu-se un lucru pozitiv fiindca se va evita taierea padurilor...
Raman totusi conservator si totodata la ideea ca decat daca nu ai un laptop cu bateriile incarcate sau un mini computer de buzunar, lucruri care nu sunt accesibile oricui, e-bookul nu prea este la indemana tuturora si nu il poti lua cu tine , in timp ce cartea, e cu totul altceva.... merge si in buzunarul pardesiului, geanta, rucsac oriunde te simti bine cu ea, doar sa o devorezi...

2 comentarii:

Anonim spunea...

Offf, cand vorbesti de Llosa nu ma pot gandi decat la: "Elogiu mamei vitrege", "Matusa Giulia si condeierul", "Mayta"

Vezi... Esti tanara speranta...

broxigard spunea...

m-ai introdus la tinere sperantze? e drept blogul meu e nou....